SPIN müügikoolitus õpetab metoodikat ja tehnikaid, et aidata müüjatel omandada müügivestluste kunsti. Võib ka öelda, et see koolitus aitab viia kliente niinimetatud “ostu režiimi“. Kõigile meile meeldib osta, aga kellelegi ei meeldi kui meile “müüakse“. Kõige parema tulemuse saavutame müügis, kui õigel ajal küsida õigeid küsimusi. Millised ja millal? Sellest ongi koolitus.
Toome välja 5 olulisimat märksõna, mis SPIN metoodikat kasutades müügiprotsessis “juhtuma hakkab”:

  1. Lisaks toote/teenuse hinnanumbrile on “laual“ veel üks number, rahalise kasu number kliendile – vähem vaidlusi hinna üle!
  2. Efektiivsem ajakasutus müügiprojektide ettevalmistamisel, vähem stressi müügiinimesel!
  3. Oskus presenteerida lahendus isiklikult, mitte kirjaliku pakkumisena, kus eesmärgiks on hinnakontroll ja turuülevaated!
  4. Müügiprotsess muutub ostuprotsessiks, mis on emotsionaalselt palju positiivsem nii müüjale kui ostjale.
  5. Kõik müügiprotsessis osalevad töötajad (müügitöötajad, spetsialistid, jt.) hakkavad kliendiga rääkima ”ühes keeles”.
    Sihtrühm: Nii uued, kui ka juba kogenud müügitöötajad, kes soovivad oma müügitulemusi parandada.
    Koolituse eesmärk:
     Anda müüjale oskused, mis aitavad paljastada ostja valupunktid, mis paneb kliendid kiiremini tegutsema.
     Müüja oskab suurendada müügi väärtust, sest teab kuidas uurida koos kliendiga seni veel talle mitte teada olevad vajadusi, seejuures tõstes esile ja kasvatades oma lahenduste väärtust.
     Müüjad lihvivad oskusi, mis on vajalikud müügiprotsessis ostjate kõhklustest ja muredest ülesaamiseks.
     Võimaldada kiirendada müügitsüklit. Julgustades kliente aktiivselt müügi igas etapis osalema, jõuate kiiremini tehingu või kokkuleppeni. Suureneb müüja efektiivsus.

Käsitletavad teemad: 
I Sissejuhatus:

  • Milline on erinevus väikeste müükide ja suurte müükide puhul?
  • Müügitsükli pikkus, müüjate arv, surve müügiprotsessis, side ostjaga peale müüki.
  • Kas avatud küsimused töötavad paremini kui suletud küsimused?
  • Mida tunneb klient, kui müügiprotsessis nö.“closingut“ kasutada?

II Müügiprotsessi etapid:

  • Tutvustus (saada luba edasi liikuda)

 Harjutus “Kuidas rääkida “ilmast““?
 Kas sa oled konsultant või müügimees?
 Mida tähendab “kavatsus on tähtsam kui tehnika“?

  • Uurimine (küsimine, enda kurssi viimne olukorra ja probleemi suurusega)
     Kes räägib eduka müügi puhul rohkem?
     Milliseid küsimusi te küsite müügiprotsessis?
     Mille poolest erinevad ostja varjatud vajadused ja sõnaselged vajadused?
     Kuidas ostja vajadused “kasvavad“?
  • Võimaluste demonstreerimine (kuidas me suudame probleemi lahendada?).
  • Müügi sooritamine (millal, kuidas teha ettepanek müügi vormistamiseks?).

III Küsimuste tüübid:

  • Situatsiooniküsimused (küsimused müügiprotsessis, harjutus kuidas küsida tausta
    infot või fakte).
  • Probleemküsimused (küsimused müügiprotsessis, harjutus kuidas küsida
    probleemide, raskuste või rahulolematuse kohta).
  • Vihjeküsimused (küsimused müügiprotsessis, harjutus kuidas küsida probleemide
    tagajärgede, mõjude kohta juhul, kui neid ei lahendata).
  • Tasuvuseküsimused (küsimused müügiprotsessis, harjutus kuidas küsida pakutava
    lahenduste väärtuse, olulisuse või kasulikkuse kohta).

IV Võimaluste demonstreerimine:

  • Harjutus – mis on toote/teenuse iseärasused?
  • Harjutus – mis on toote/teenuse eelised?
  • Harjutus – mis on toote/teenuse kasud?

V Müügi sooritamine

  • Harjutus – kuidas te viite selle müügi lõpuni?

Õppemaht: 16 akad tundi
Õppemeetod:

  • 30 % loeng, 70% praktiline töö ja arutelud;
  • praktiline töö toimub gruppides ja on kirjalikud (A1 formaadis) ning aitavad osalejatel omandada oskused, mida nad vajavad ostjaga dialoogi pidamiseks;
  • müügi treeningharjutuste lahendamine toimub ettevõtte toodete/teenuste baasil;
  • tagasiside, analüüs, arengueesmärkide püstitamine.

Koolitaja ARVED LIIVRAND

Arvedil on pikaajaline kogemus ettevõtete juhtimisel ja meeskondade arendamisel.
Müügijuhtimise tuleristseid sai Arved aastal 2003 kui oli vaja käivitada tänase ISS-i eelkäia firma Minu Vara müügiosakond. Ligikaudu 50 % Tallinna kortermajade turust õnnestus järgnevate aastate jooksul hõivata. 2008 läbis Arved FranklinCovey spetsiaalselt müügitiimidele mõeldud koolitusmetoodika Helping Clients Succeed koolituse ja sertifitseeritud konsultandina viis läbi müügikoolitusi Eesti ettevõtetele. Hiljem töötas Arved kuus aastat U.S. Invest juhtimiskonsultandina Eesti kapitalile kuuluvates ettevõtetes äri arendamisel Venemaal ja Ukrainas. Aastal 2016 olid Arved tuhandeliikmelise firma USS Security juhatuse esimees. Juurutades firmas põhimõtte “müüvad kõik“ kasvatas ta 12 liikmelisele müügimeeskonna ca 50 liikmeliseks. Müügikäive kasvas vastavalt +1 MEUR.
Arvedil on mehaanikainseneri magistriraadi TTÜ-st ja ärijuhtimise magistrikraadi EBS-st. Peale MBA lõpetamist täiendas Arved ennast San Jose State University internatuuris. On olnud EBS-is projekti juhtimise lektor.

LISAINFO, HINNAD, REGISTREERIMINE jne. Võta ühendust kristo.krumm@gmail.com, tel 5015604.